کاهش قیمت لاستیک سواری ایرانی از سوی کارخانجات اجرایی شد

کاهش قیمت لاستیک سواری ایرانی از سوی کارخانجات اجرایی شد
 

به گزارش کانال"اخبار صنعت تایر" پس از افزایش حدود ۶۵ درصدی تایر ایرانی در پایان آبان ماه که با مخالفت ستاد تنظیم بازار روبرو شد که در نتیجه این ستاد کارخانجات را مجبور به کاهش قیمت لاستیک های خود تا ۱۵ درصد کرد حال یکی از کارخانجات لاستیک ساز ایرانی لیست قیمت محصولات مختلف خود را بر روی سایت خود به روز رسانی کرده که خبر از کاهش تایر سواری ایرانی داده است.لیست قیمت در بعضی سایزهای رینگ ۱۶ تا ۱۸ تا حدودی بدون تغییر نسبت به گذشته مانده است و فقط در سایزهای رینگ ۱۳ تا ۱۵ با کاهش رو به رو شده است.البته لازم به ذکر است کارخانجات هنوز محصولی را با این قیمت بین نمایندگان خود توزیع نکرده اند و تا زمان فروش و رسیدن لاستیک به مصرف کنندگان شاید تا یک ماه آینده خبری از این لاستیک های ارزان تر در بازار مشاهده نشود.در پایان به این نکته اشاره کنیم که کاهش قیمت لاستیک ایرانی از سوی کارخانجات با توجه به کاهش نرخ ارزهای خارجی و احتمال ادامه دار بودن کاهش نرخ دلار تا چند ماه آینده کار منطقی بوده است زیرا اگر قیمت لاستیک ایرانی از سوی کارخانجات کاهش پیدا نمی‌کرد به دلیل مشکلات سامانه تجارت و از آن طرف کاهش نرخ دلار بازار تایر خیلی زود در تسخیر لاستیک های خارجی قرار می‌گرفت.
 


توسط : admin | تاریخ : 1399/10/30 | نظرات

نرخ فروش تمام تایرهای بایاس (تایرهای سنگین)

پیرو نامه انجمن صنفی صنعت تایر، نرخ فروش تمام تایرهای بایاس (تایرهای سنگین) از تاریخ 1399/09/29 به میزان 30 درصد متوسط صنعت نسبت به نرخهای قبل افزایش می یابد.


توسط : admin | تاریخ : 1399/10/23 | نظرات

افزایش ۵۰ درصدی قیمت تایر ایرانی از ۲۸ آبان ماه

با تصمیم مشترک تایرسازان و وزارت صمت،افزایش قیمت ۵۳ تا ۹۹ درصدی تایرهای رادیال سواری تولید داخل در دومرحله انجام خواهد شد.امروز مدیران تایرساز در جلسه با مسولان کارگروه ستاد تنظیم بازار به این نتیجه رسیدند در شرایط فعلی و به دلیل رعایت حقوق مصرف کنندگان ، نرخ های اعلامی توسط انجمن تایر در دو مرحله اجرایی شود.و این افزایش قیمت در مرحله اول ۲۸ ابان با اعلام سبد فروش توسط کارخانجات تایر ساز خواهد بود که ۵۰ درصد تعیین شده است./دنیای خودرو

توسط : admin | تاریخ : 1399/09/15 | نظرات

تایید افزایش قیمت لاستیک ایرانی توسط شرکت گلدستون

مجتمع صنعتي آرتاويل تاير اعلام نمود : با توجه به دریافت مجوز مورخ 1399/08/27 از انجمن صنفی صنعت تایر نرخ فروش تایرهای رادیال سواری به میزان 50 درصد افزایش واز تاریخ 1399/08/28 لازم الاجرا می باشد.

توسط : admin | تاریخ : 1399/09/15 | نظرات

تایید افزایش قیمت لاستیک ایرانی توسط شرکت یزدتایر

مجتمع صنایع لاستیک یزد اعلام نمود : عطف به نامه شماره 99/5677 مورخ 1399/08/27 انجمن صنفی صنعت تایر و به استناد بند 2 مصوبه شماره 60/192519 مورخ 1399/08/10 ستاد تنظیم بازار وزارت صمت نرخ فروش تمام تایرهای سواری از تاریخ 1399/08/28 به میزان 50درصد نسبت به نرخ قبل افزایش می یابد.

توسط : admin | تاریخ : 1399/09/15 | نظرات

توزیع نامناسب لاستیک باعث شده است تا عمده فروشان به خرده فروش تبدیل شوند

توزیع نامناسب لاستیک باعث شده است تا عمده فروشان به خرده فروش تبدیل شوند 🔹رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک با بیان اینکه در حال حاضر کارخانه‌های تولید لاستیک، محصولات خود را به صورت سبدی و تنها در اختیار نمایندگی‌های خود قرار می‌دهند و سایر فروشندگان نه سهمیه‌ای دارند و نه از محل دیگری تغذیه می‌شوند و این باعث شده تا بازار لاستیک ۲ نرخی شود.وی با بیان اینکه سیستم توزیع نامناسب لاستیک در بین فروشندگان باعث شده است تا عمده فروشان به خرده فروش تبدیل شوند و خرده فروشان از بازار حذف شوند تصریح کرد: ما امیدواریم در کنار این اصلاح قیمت‌ها، کارخانه‌ها با یک بصیرت توزیع لاستیک را بین همه اعضاء اتحادیه انجام دهند تا همه واحدهای صنفی ما بتوانند عرضه لاستیک را به مشتری داشته باشند. 🔹رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک در ادامه گفت‌وگو با بیان اینکه در حال حاضر تولید وضعیت خوبی دارد تصریح کرد: بیشترین تقاضای لاستیک را برای لاستیک خودروهای پژو ۴۰۵، پراید و سمند است و لاستیک‌های سایز رینگ ۱۶، ۱۷ و ۱۸ کم‌مصرف و متقاضی کمتری دارند.بنا به توضیحات سعادتی‌نژاد از ۲ هزار و ۲۰۰ عضو اتحادیه تنها ۳۰۰ نفر دارای امتیاز نمایندگی کارخانجات تولید کننده لاستیک هستند که در حال حاضر لاستیک سهمیه‌ای را دریافت می‌کنند و مابقی اعضاء در تهیه لاستیک و کالای خود دچار مشکل هستند.

توسط : admin | تاریخ : 1399/09/15 | نظرات

دو شرکت ایرانی در بین ۷۵ تایرساز برتر جهان قرار گرفت

بر اساس امار منتشر شده از سوی ژورنال لاستیک اروپا و وبسایت تایر بیزینس،دو شرکت ایرانی موقق شدند از لحاظ حجم فروش در بین ۷۵ تایرساز برتر دنیا قرار بگیرند.بر اساس امار منتشر شده در ۳۱ اگوست دو تایر ساز مطرح کشور پس از غیبت چند ساله در لیست ۷۵ شرکت پر فروش در صنعت خود قرار گرفتند.گروه بارز موفق شد با فروش ۵۴۱ میلیون دلار در جایگاه ۴۶ ام و شرکت آرتاویل تایر با فروش ۲۸۶ میلیون دلاری در جایگاه ۵۸ ام قرار بگیرد./دنیای خودرو

توسط : admin | تاریخ : 1399/09/15 | نظرات

با افزایش 50درصدی نرخ تایر، فاصله قیمت تایر کف بازار با نرخ مصوب کمتر شد است

مصطفی تنها، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر گفت : با افزایش 50 درصدی نرخ، نیمی از این 100درصد جبران شده است. من حساب میزان افزایش قیمت را ندارم اما از ابتدای امسال تا به‌حال ارز مصرفی برای 35درصد مواداولیه خارجی 6برابر شده و از 4.200تبدیل شده به 27هزار تومان. مواداولیه داخلی ما هم تا 200درصد افزایش قیمت داشته در طول امسال و کائوچوی تولیدی پتروشیمی‌ها از حول و حوش 10هزار تومان به 40هزار تومان رسیده است. این نوع افزایش قیمت در دیگر مواداولیه هم وجود داشته و ما چاره دیگری جز افزایش قیمت محصول نداریم. این درست است که ما با مصرف‌کننده روبه‌رو هستیم اما پشت سر ما یک زنجیره تولید هست که در آن مواداولیه تولید می‌شود، به‌دست ما می‌‌رسد و به محصول تبدیل می‌شود. بیش از دستمزد و سود متعادل تولیدکننده چیزی به ما نمی‌رسد. اگر دیگر قیمت‌ها ثابت بماند ما هم می‌توانیم قیمت را ثابت نگه داریم اما متغیر بودن نرخ مواداولیه و تثبیت قیمت ما، چیزی جز ورشکستگی تولیدکننده و توقف تولید به‌دنبال ندارد. مسائل و مشکلات زیادی گریبان تولید را گرفته و عده‌ای ذره‌بین به‌دست گرفته‌اند و روی تولیدکننده متمرکز شده‌اند به جای اینکه بر بازار و منافع مصرف‌کننده تمرکزی داشته باشند. 🔹وی ادامه داد : رشد هزینه‌های تولید بیش از حدی بوده که بتوان بدون تغییر قیمت نهایی تولید را ادامه داد. یک توفان تورمی اقتصاد را درهم پیچیده، نمی‌شود هزینه این تورم را تولید‌کننده بپردازد. تولید که جرم نیست که تاوان مشکلاتش را فقط تولیدکننده بدهد. کف بازار به ازای هر یک‌هزار تومان که به لاستیک‌ساز می‌دهند 2 هزار تومان روی قیمت لاستیک می‌کشند و به مصرف‌کننده می‌فروشند، چرا هیچ‌کس روی این موضوع حساس نیست؟ چرا کاری نمی‌کنند که قیمت برای مصرف‌کننده متعادل شود؟ چرا فشار را فقط به تولیدکننده وارد می‌کنند؟ ما به قیمت کارشناسی معتقدیم، کارشناسان میانگین قیمت هر کیلو تایر را برآورد می‌کنند و با احتساب یک سود منطقی، قیمت فروش را تعیین کنند. قیمت‌گذاری به اعتقاد ما باید به این شکل باشد و قیمت ثابت در شرایطی که همه‌‌چیز متغیر است، هزینه کردن از جیب تولیدکننده برای متعادل نگه داشتن بازار است./همشهری

توسط : admin | تاریخ : 1399/09/15 | نظرات

با توجه به گرانی لاستیک خودروهای سواری‌، لاستیک خودروهای سنگین هم گران می‌شود

مجوز گرانی لاستیک از 28 آبان رسما اعلام شد؛ افزایش قیمتی که البته چند ماه پیش نیز از طریق مصوبه قانونی اعمال شده بود. اما افزایش این بار یک افزایش 50 درصدی و صرفا شامل لاستیک و تایر خودروهای سواری بود. انجمن صنعت تایر ایران در زمان افزایش بار اول قیمت‌ها صراحتا اعلام کرده بود افزایش هزینه‌هایش در سال‌جاری همچنان تامین نشده و نیازمند افزایش مجدد است؛ موضوعی که سرانجام با مصوبه افزایش 50 درصدی قیمت لاستیک در آخرین روزهای آبان ماه جامه‌عمل پوشید.این در حالی است که مصوبه اخیر صرفا شامل لاستیک خودروهای سواری بوده و لاستیک خودروهای سنگین را شامل نمی‌شود اما بدون شک با توجه به گرانی لاستیک خودروهای سواری‌، لاستیک خودروهای سنگین هم گران می‌شود و این در حالی است که به‌طور متوسط قیمت پنج جفت لاستیک مورد نیاز یک کامیون در سال مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون تومان خواهد شد، مبلغی که در صورت افزایش بیش از این می‌تواند موجب اختلال در روند حمل‌ونقل کشور و اعتراض کامیونداران شود./جام جم

توسط : admin | تاریخ : 1399/09/15 | نظرات

نرخ گذاری لاستیک توسط واحدهای تولیدی انجام می گیرد

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت خارج شدن لاستیک سواری از شمول قیمت گذاری و نرخ گذاری این کالا توسط واحدهای تولیدی را سبب کاهش اختلاف قیمت بازار آزاد دانست.صدیف بیک زاده با بیان این مطلب، افزود: با توجه اختلاف 100 درصدی قیمت بازار و مصوب لاستیک سواری که این افزایش نه نصیب تولیدکنندگان و نه واردکنندگان می شد، کارگروه تنظیم بازار تصمیم گرفت که لاستیک سواری از شمول قیمت گذاری با رعایت ضوابط قیمت گذاری خارج شود. وی ادامه داد: بر اساس این تصمیم، نرخ گذاری لاستیک براساس ضوابط قیمت گذاری هیأت تعیین و تثبیت، رأسا توسط واحدهای تولیدی انجام می گیرد. 🔹مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت گفت: با این تصمیم قیمت بازار آزاد لاستیک سواری کاهش یافته، و ضمن افزایش سهم تولیدکنندگان از قیمت بازار، واحدهای تولیدکنندگان می توانند متناسب با هزینه‌های تولید افزایش یافته، ادامه تولید داشته باشند.

توسط : admin | تاریخ : 1399/09/15 | نظرات

تایر‌هایی که خودشان را باد می‌کنند

شرکت گودیر نسل جدید تایر‌های خود را ویژه خودرو‌های تجاری معرفی کرده است که می‌توانند بدون نیاز به منبع خارجی در زمان حرکت باد شوند.

جزییات بیشتر

توسط : admin | تاریخ : 1395/05/28 | نظرات

کلید راه اندازی پروژه جدید ساخت تایر های تمام سیمی سنگین در لاستیک دنا زده شد

کلید راه اندازی پروژه جدید ساخت تایر های تمام سیمی سنگین در لاستیک دنا زده شد در راستای طرح توسعه، فن ­آوری و ارتقا محصولات دنا، پروژه تولید تایرهای تمام سیمی اتوبوسی، کامیونی (TBR ) با دستور و حمایت مدیرعامل محترم شرکت لاستیک دنا جناب آقای مهندس پرهیزکار و همت مدیران و کارشناسان و پرسنل پر تلاش کارخانه آغاز گردید. پس از راه­اندازی موفقیت­ آمیز دستگاه­ های اکسترودر تریپلکس و کلندر دو منظوره ، راه­ اندازی دستگاه­ های موجود در کارخانه که سال­ها پیش بدین منظور خریداری شده و بلا استفاده رها شده بود، کلید خورد.

جزییات بیشتر

توسط : admin | تاریخ : 1395/05/28 | نظرات

واردات لاستیک های قاچاق از مبادی مناطق آزاد

لاستیک کالایی مصرفی است و در صورتی که از تاریخ انقضای آن گذشته باشد احتمال بروز خطر برای سرنشینان خودرو را به همراه دارد لذا در این فصل که فصل سفر و تفریح مردم است، توصیه می‌شود هم رانندگان و هم دستگاه‌های مسئول در این زمینه دقت نظر داشته باشند.

جزییات بیشتر

توسط : admin | تاریخ : 1395/05/28 | نظرات