واردات لاستیک های قاچاق از مبادی مناطق آزاد

لاستیک کالایی مصرفی است و در صورتی که از تاریخ انقضای آن گذشته باشد احتمال بروز خطر برای سرنشینان خودرو را به همراه دارد لذا در این فصل که فصل سفر و تفریح مردم است، توصیه می‌شود هم رانندگان و هم دستگاه‌های مسئول در این زمینه دقت نظر داشته باشند.

در حالیست که واردات بی‌رویه انواع لاستیک، نوسانات قیمت تولیدات داخلی و عدم بهره‌گیری از شبکه مناسب توزیع در داخل، وضعیت لاستیک کشور را در حال حاضر بسیار نگران‌کننده کرده است. از سوی دیگر، ضعف کیفیت لاستیک‌های خارجی در مقابل تولیدات داخلی نیز مطرح می‌شود. خدمات پس از فروش لاستیک‌های وارداتی بسیار محدود است و با این حال در عمل هم اجرا نمی‌شود.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، فیلتر و روغن در این باره و در گفتگو با «کسب‌و‌کار» گفت: با بیان اینکه ۲۰ تا ۲۵ درصد لاستیک‌های موجود در بازار قاچاق هستند، گفت: ارائه خدمات پس از فروش برای لاستیک‌های وارداتی اجباری است. داود سعادتی‌نژاد درباره وضعیت بازار لاستیک و همچنین میزان قاچاق این کالا به کشور اظهار داشت: اغلب لاستیک‌های قاچاق از مبادی مناطق آزاد وارد کشور می‌شوند، چراکه واردات لاستیک در این مناطق و توزیع آن حداکثر تا شعاع ۶۰ کیلومتر قانونی است، اما مگر نیاز در این مناطق به لاستیک تا چه اندازه است سعادتی‌نژاد تصریح کرد: کارگروه بر واردات لاستیک با برندهای معتبر تاکید دارد و در حال حاضر انجمن وارد‌کنندگان لاستیک نیز در این موضوع ورود پیدا کرده و کیفیت لاستیک‌های وارداتی از طریق انجمن بررسی می‌شود. وی با اشاره به این که اجرای این طرح تا حدودی در کاهش ورود لاستیک قاچاق به کشور تاثیرگذار بوده است، گفت: همچنین نزدیک به سه ماه است که ارائه خدمات پس از فروش برای لاستیک‌های وارداتی اجباری شده و اجرا می‌شود. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، فیلتر و روغن، وضعیت فعلی بازار را همراه با رکود ارزیابی کرد و گفت: با افزایش کیفیت خودرو‌ها و لاستیک‌ها عمر مفید لاستیک‌ها حداقل به سه سال رسیده است و از اینرو در این بازار خرید و فروش رونق چندانی ندارد

توسط : admin | تاریخ : 1395/05/28 | نظرات